Retourzendingen

Indien je een ander product, bijvoorbeeld om reden van een andere maat of kleur, wenst te ontvangen, kun je dit gemakkelijk doen door het product opnieuw te bestellen via de webshop. Je ziet dan meteen of het product beschikbaar is. Je dient dan wel opnieuw te betalen. Helaas is om technische redenen het niet mogelijk betalingen met elkaar te verrekenen. 

Na ontvangst van jouw mededeling dat je wilt herroepen wordt het terug te ontvangen bedrag (aankoopbedrag, eventuele verzendkosten en betaalkosten*) zo spoedig mogelijk (meestal binnen 2 werkdagen, streven is zelfde dag) en uiterlijk binnen 14 dagen op de rekening teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen, of totdat jij hebt kunnen aantonen dat de producten zijn verstuurd, welk tijdstip als eerste valt. De verzender blijft tot in ontvangstname van de zending verantwoordelijk. 

Beschadigd ontvangen producten (transportschade) dienen direct, in ieder geval binnen 2 werkdagen, gemeld te worden aan de klantenservice. De melding dient ondersteund te zijn foto's. Wij zullen dan direct zorgen voor directe omwisseling voor een nieuw exemplaar. Later gemelde beschadigde ontvangen producten worden beoordeeld als defecte producten vallend onder garantie en worden gerepareerd, dan wel vervangen. Dit mede afhankelijk van de ingebruikname- of in bezitduur.

* Verzendkosten worden bij een aankoop onder verzendvrij bedrag alsnog in rekening gebracht. Bij volledige retourontvangst wordt het geheel betaalde bedrag teruggestort.


Start jouw retourzending, klik hier


VOOR PRODUCTEN AANGEKOCHT VIA BOL.COM DIEN JE OOK BIJ BOL.COM DE RETOURZENDING AAN TE MELDEN VOOR TERUGGAVE VAN JOUW AANKOOPBEDRAG!

Retourneren bij 'Bestellen zonder te registreren'

Indien je de bestelling hebt geplaatst middels de optie 'Bestellen zonder je aan te melden', volg dan deze stappen:
  • Klik op de bovenstaande knop 'Start jouw retourzending, klik hier';
  • Vul je e-mailadres in, welke ook gebruikt is tijdens het plaatsen van je bestelling;
  • Klik op 'wachtwoord vergeten?';
  • Log hierna in met het wachtwoord dat je per e-mail hebt ontvangen;
  • Rond je retourzending af.

Retourzendingen en cadeau's van Agradi

Agradi biedt tijdens acties cadeau's aan, gekoppeld aan minimale aankoopbedragen. Indien bij retourzenden een cadeau niet (conform voorwaarden voor retouren) mee terug wordt gezonden en het aankoopbedrag onder het minimale aankoopbedrag uitkomt voor verzending en of verkrijging van het gratis cadeau, wordt 100% van de reguliere, in de actie vermelde cadeauprijs in rekening gebracht. Dit eventueel aangevuld met de bijdrage in de verzendkosten van 3,95 euro.

Voorwaarden voor retourneren: 

  • De zichttermijn van 14 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken;
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet uitgebreid testen!);
  • Het artikel is niet gebruikt;
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet door je beschreven;
  • De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen;
  • Productverpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke verzenddoos verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele schoenendoos of scheerapparaatkoffer in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt;
  • Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag;
  • Defecten van en/of onduidelijkheden over PetSafe artikelen kunnen rechtstreeks gemeld worden bij het gratis nummer van PetSafe Europa: 008-0018182020
  • Voor retourzendingen vanuit het buitenland gelden andere voorwaarden*.

Kosten bij retourzendingen 

Je kunt bij Agradi kosteloos eenmalig jouw producten die middels Post.NL (brievenbusdoosjes) of DPD zijn bezorgd (tot 32 kg en Max 1,70 meter hoog, totale omtrek kleiner dan 3 meter) retourneren binnen de zichttermijn indien je de verzendwijze hanteert zoals aangegeven in de voorwaarden (Agradi heeft afspraken met DPD en DHL en biedt gratis verzenden). Pakketten die bezorgd zijn met Sanders Friton of direct via de leverancier, op pallet of los (bijvoorbeeld kruiwagens, hengels, tyleenslangen, grote drinkbakken en dergelijke) vallen buiten de gratis retourservice en dienen voor eigen rekening retour gestuurd te worden. Agradi kan het retourtransport voor jou organiseren, maar zal de kosten hiervoor in rekening brengen (kosten bedragen ten minste 25 euro per pallet of 10 euro voor bijvoorbeeld een hengel met een maximum van 200 euro). Echter, bij een andere keuze voor de wijze van retourneren (bijvoorbeeld andere transporteur, aangetekend, spoed, koerier, rembours, antwoordnummer, etc.) worden, indien geen schriftelijke toestemming van Agradi is verkregen, geen declaraties van verzendkosten geaccepteerd

  • Ruilingen en/of teruggaven die niet binnen 14 dagen na levering worden aangemeld en aansluitend binnen 14 dagen worden opgestuurd, worden niet geaccepteerd en verwerkt;
  • Artikelen die door het niet degelijk verpakken van jouw retourzending beschadigd zijn, worden verminderd met de schadewaarde, terugbetaald. Indien het artikel niet als nieuw verkocht kan worden kan de schade oplopen tot 100% van de aankoopwaarde;
  • Producten vervuild (met bijvoorbeeld dierenharen) worden beoordeeld als beschadigd. Kosten van het verwijderen van vuil (mits mogelijk zonder veel moeite, bijvoorbeeld enkele haren) worden als schade ingehouden op het retourbedrag. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen van producten (gebruik bijvoorbeeld altijd een onderdeken of bedlaken bij het passen van dekens);
  • In geval van gedeeltelijke retouren wordt alleen het betreffende goederenbedrag gecrediteerd, onder eventuele inhouding van schoonmaak-, vracht- of rembourskosten dan wel aankoop- of actiekortingen zoals kortingsbonnen;
  • Wanneer je een artikel terug stuurt omdat de maat of pasvorm niet naar wens was dan mag je de gebruikte stickerkorting alsnog gebruiken op de vervangende order. Mail direct na het plaatsen van de nieuwe order met jet oude en het nieuwe ordernummer. We zullen de gebruikte korting van je eerdere order dan inzetten in je vervangende order. Het verschilbedrag boeken we (indien de order reeds betaald is) terug op je rekening. 
  • Niet geaccepteerde goederen kunnen, na betaling van verzendkosten, naar je worden teruggestuurd. Agradi draagt geen verantwoordelijkheid voor, en faciliteert geen opslag van niet geaccepteerde goederen;
  • Bij een annulering van een order of retour zenden van een gehele order ontvang je het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzend- en betaalkosten retour indien aan de voorwaarden is voldaan.

*Retourzendingen vanuit het buitenland

Voor retourzendingen vanuit het buitenland, anders dan in geval van aangetoonde garantiegevallen of in geval van aantoonbare leveringsfouten, draagt de verzender zelf de kosten. Ook in geval van garantie dienen de producten op de goedkoopste wijze verzonden te worden (inclusief tracking). Kosten voor andere wijze van vervoer, zoals express-service, aangetekend, rembours en dergelijke worden niet vergoed. Verzending van grote artikelen of pallet leveringen dienen in geval van garantie altijd in overleg plaats te vinden.

Indien vanuit het buitenland gebruik gemaakt wordt van DPD parcelshops voor retourzendingen, wordt €4,95 bijdrage voor retourkosten in rekening gebracht. Indien de waarde van de retourgezonden producten onder dit bedrag is, ontvangt u geen terugbetaling.

Retourpakket verzenden 

Indien je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan het pakket eenmalig kosteloos retour gezonden worden. Indien door het retourzenden het restant aankoopbedrag onder een verzendvrije drempel komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht. Dus, indien een order gedeeltelijk wordt geannuleerd kunnen actievoorwaarden (kortingsbonnen, geen verzendkosten, actiecodes enz) die gekoppeld zijn aan een minimale besteding aanleiding zijn voor een afwijkende terugbetaling. Door het retourneren van artikelen kan het bedrag van de oorspronkelijke order beneden de verzendvrije drempel komen. Indien dit het geval is, worden er alsnog verzendkosten betreffende de originele order in rekening gebracht.

Verzending vindt plaats voor risico van de verzender. Agradi is verantwoordelijk vanaf aantoonbare ontvangst van jouw retourzending. Zorg dat jouw retourzending degelijk verpakt is en het retourformulier in de doos zit. Zorg ook dat alle andere labels en adressen (bijvoorbeeld van jouw afleveradres) van het pakket af zijn gehaald.

Wijze van aanbieden:

  • Pakketten welke door ons met DPD geleverd zijn kunnen kosteloos geretourneerd worden via een DPD Parcelshop of DHL Servicepoint, mits niet groter dan 1 meter of zwaarder dan 20 kg. Indien noodzakelijk kun je er twee pakketten van maken, als hiermee de lengte onder de 1 meter per pakket komt, en/of het gewicht onder de 20 kg per pakket komt;
  • Je kunt de dichtstbijzijnde DPD ParcelShop opzoeken op: DPD Parcelshop Finder;
  • Het dichtstbijzijnde DHL Servicepoint kun je hier opzoeken: DHL Servicepoint (Op alle parcelstations, DHL en De Buren kan niet geprint worden, hiervoor dienen klanten naar een normale parcelshop te gaan);
  • Doorlooptijd van jouw retour bij DPD kan oplopen tot 5 werkdagen, bij DHL tot 10 werkdagen;
  • Voor grote pakketten (bijvoorbeeld kruiwagens) welke via Sanders Friton geleverd zijn of pakketten die niet via een Parcelshop retour kunnen worden gezonden, kun je contact opnemen met de klantenservice van Agradi.

Tegoed na retourzending 

Indien u voldoet aan de retourvoorwaarden ontvangt u uw aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na uw retourmelding terug (het streven is binnen 2 werkdagen). Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen, of totdat jij hebt kunnen aantonen dat de producten zijn verstuurd, welk tijdstip als eerste valt. Mocht je na 10 werkdagen na de ontvangstmail van jouw retourzending nog geen geld of goederen ontvangen hebben; neem dan contact op met de afdeling klantenservice.

Let op! Om ervoor te zorgen dat de behandeling van jouw retourzending goed verloopt verzoeken we je om het retourformulier o.i.d. ingevuld mee te zenden in de doos (en in geval van DPD, het geprinte label op de doos plakken)!

Invullen van de retourreden is niet noodzakelijk, maar geeft ons duidelijkheid over identiteit klant, ordernummer en wat voor actie je verwacht (reparatie, defect product of iets dergelijks). Noteer in ieder geval alle producten die retour komen op het formulier (met artikelnummers), zodat de inhoud van het pakket op volledigheid kan worden gecontroleerd.

Let op! Vergeet niet het reeds aanwezige label van het pakket te verwijderen!!! 

Download hier het retourformulier  (ALLEEN VOOR BOL.COM BESTELLINGEN OF WANNEER DE REGULIERE MANIER NIET WERKT)